BBB EETDAGBOEK | Janine

IMG_0253

Ik deel natuurlijk elke week mijn eetdagboek en updates met jullie, maar… jullie zijn zelf ook hartstikke goed bezig! Daarom leek het me leuk om elke week een eetdagboek van een BBB’er te delen. Inclusief mini-interview met afvaltips en updates. Deze week deelt Janine haar eetdagboek en tips met jullie!

“Ik ben Janine van Zoest, 27 jaar en woon in de Randstad. Naast mijn werk als opleidingsadviseur in een algemeen ziekenhuis, startte ik in 2011 mijn online fashionstore, Fashionine. Een webshop vol hippe accessoires en mooie sieraden.

Waarom doe je mee met BBB?
Omdat ik best wel een jojo’er ben qua gewicht, heb ik eigenlijk alles al wel eens uitgeprobeerd. Zo viel ik best veel af met Sonja Bakker’s eerste boek (ik ken week 1 uit mijn hoofd), met reepjes en shakes was ik na 6 weken, 6 kilo kwijt (maar man, man wat is je lichaam daarvan van streek) en calorieën tellen kan ik ook vrij goed inmiddels. Het sluipt er alleen dan toch weer in dat ik al dat lekkers niet kan weerstaan en weer op een oud gewicht terug kom.

Naast dat ik nu het sporten drie keer in de week vrij fanatiek heb opgepakt, zocht ik naar een leuke en niet te ingewikkelde manier om ook op mijn voeding te letten. Ik ben een internetter, lees veel blogs en surf graag rond en zo kwam ik via via bij BBB terecht!

Wat is je BBB doel?
Mijn doel is toch wel om die tien kilo uiteindelijk af te vallen., maar voor deze (toch vrij korte) periode leek me dit niet helemaal reëel. Ik wil liever mijn eetpatroon goed aanpassen, in iets wat ik op de veel langere termijn volhou en zo die kilo’s kwijtraken.

Hoe gaat het tot nu toe?
Goed! Ik ben nog steeds gemotiveerd en blijf zeker door gaan met het ‘gezond eten’. Ik probeer goed af te wisselen tussen producten en recepten en die jokers van Marieke zijn echt een uitkomst voor mij. Zo mag ik toch, zonder schuldgevoel, iets lekkers nemen en hoef ik niet alles af te slaan.

Heb je nog tips voor mede-BBB’ers?

  • Naast het bijhouden van wat je eet, is het ook interessant om op te schrijven wat je niet eet. Dit werkt voor mij erg motiverend. Dus geen koekje bij de koffie genomen, de frietjes laten staan, voor gezond avondeten gekozen in plaats van pannenkoeken en ga zo maar door.
  • Ik probeer af te wisselen in producten, zo houd je het wat langer vol. Dus niet iedere ochtend yoghurt en brood tussen de middag.
  • Een ontbijter ben ik echt ab-so-luut niet, maar ik weet hoe belangrijk het is. Ik probeer er nu dus echt een moment voor te nemen iedere ochtend (ook al is het zooooo vroeg).
  • O, en als ik thuis ben en echt heel erg trek heb, dan poets ik even een keertje extra mijn tanden. Dat hongergevoel ben je dan wel kwijt. 

Downloads3

Eetdagboek

Maandag
Ontbijt: milde kwark met een mandarijn en zadenmix van De Tuinen.
Tussendoor: twee kiwi’s
Lunch: crackers met kaas en komkommer
Tussendoor: liga evergreen
Diner: noedels met kip, courgette en paprika

Dinsdag
Ontbijt: appel
Tussendoor: krentenbol
Lunch: groentesoep met wit (droog) bolletje
Tussendoor: 2 mandarijnen
Diner: kabeljauwfilet met groenten en gebakken aardappels

Woensdag
Ontbijt: milde kwark met een kiwi en zadenmix van De Tuinen
Tussendoor: een plak kruidkoek
Lunch: twee boterhammen filet american
Tussendoor: mango
Diner: stamppot andijvie met een halve rookworst

Donderdag
Ontbijt: twee crackers met kaas
Tussendoor: liga evergreen
Lunch: fruitsalade
Tussendoor: eierkoek
Diner: biefstuk met roerbakgroente

Vrijdag
Ontbijt: milde kwark met een mandarijn en zadenmix van De Tuinen.
Tussendoor: stuk kruidkoek
Lunch: salade met kip en fruit
Tussendoor: handje noten
Diner: sushi! (joker, want het was het veeeeel te veel, inclusief een lekker toetje)

Zaterdag
Ontbijt: fruitsalade
Tussendoor: eierkoek
Lunch: milde kwark met blauwe bessen en honing
Tussendoor: twee speculaasjes
Diner: soep met brood en zelfgemaakte eiersalade

Zondag
Ontbijt: verse jus met twee crackers kaas en komkommer
Lunch: in een restaurantje in Rotterdam kies ik een heerlijk broodje carpaccio
Tussendoor: handje noten
Diner: kipkarbonades lekker lang laten sudderen met uien, witte rijst en een komkommersalade
Tot slot een stuk speculaas (joker!)

Bijzonderheden

  • Dagelijks drink ik een paar koppen koffie en veel groene thee. Van een vriendinnetje kreeg ik de Detox-thee van De Tuinen, echt een aanrader!
  • Zoals eerder aangegeven, heb ik vrij fanatiek het sporten opgepakt. Iedere maandag zwem ik een uur baantjes, daarnaast twee keer in de week een les in de sportschool (afwisselend Zumba, Pump, Tae Bo of cardio) en ik probeer eenmaal in de week een uurtje te wandelen bij ons in de polder.
  • Ik ben de laatste tijd vrij veel onderweg voor mijn werk en dat is een groot risico… Naast dat ik veel moet tanken (en daar allerlei lekker lonkt) is ook overal waar ik ben een heerlijk restaurant of koffiebarretje. Ik zorg voor voldoende eten onderweg, liever een appel extra dan steeds de neiging hebben iets te kopen…. Gaat me goed af tot nu toe!

Weegmoment

– 0,8 deze week!”

Volgens mij is Janine heel goed bezig. Bedankt voor het delen van je eetdagboek, Janine! 

Wit - kopie - kopie-001

[dot_recommends]

Follow my blog with Bloglovin

3 thoughts on “BBB EETDAGBOEK | Janine

  1. Ziet er inderdaad goed uit! Ik denk dat je die gezonde eetstijl toch aardig hebt opgepakt ! Mijn tip is misschien de tussendoortjes zoals liga, eierkoek, krentenboel toch te vervangen door iets gezonders en met minder suiker. Voor de rest ziet het er toppie uit en met veel afwisseling 🙂
    Ga zo door !

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden toepassen.