BOEK REVIEW | Ik hou van Hollywood – Lindsey Kelk

Ook dit boek nam ik mee bij de IJhallen. Typisch gevalletje ‘al een paar keer voorbij zien komen maar nooit gelezen/gekocht/geleend’. Ik hou van Hollywood is het tweede deel uit de vijfdelige ‘Ik hou van’-serie. Heel handig, Marieke, om te beginnen met deel twee. Maar ja, daar kwam ik halverwege pas achter.

Angela Clark kan haar geluk niet op. Haar verhuizing van Londen naar New York heeft haar een droombaan en een sexy vriend opgeleverd. Voor een nieuwe opdracht moet ze naar Hollywood om de meest begeerde acteur van dat moment te interviewen: James Jacobs. Met haar beste vriendin Jenny gaat ze naar Californië, dromend van Rodeo Drive en Malibu Beach. Maar Angela komt er al snel achter dat het leven in Hollywood niet alleen bestaat uit glitter, glamour en zonneschijn. Ze heeft het gevoel dat James Jacobs, ondanks zijn reputatie van vrouwenverslinder, echt de enige is die niet nep is. Als de paparazzi intieme foto’s van haar en James nemen, is Angela ineens zelf het onderwerp van alle roddels. Kan ze haar baas en – belangrijker nog – haar vriend ervan overtuigen dat ze niet alles moeten geloven wat ze lezen?

Wat vond ik ervan?

Tja, goede vraag. Ik heb gemengde gevoelens over dit boek. Aan de ene kant las het lekker weg en pakte ik ‘m er tóch elke keer weer bij, maar aan de andere kant kon ik met niet helemáál identificeren met de hoofdpersoon, Angela. Had ze net bedacht dat ze haar vriend zat was, vervolgens hoefde hij maar dít te doen en ze was weer blij. Of ze léék niet blij, maar wilde uiteindelijk wel héél graag verder. Huh?! Ik raakte er een beetje van in de war (is hij nou leuk of niet leuk?!). Ook heb ik niet zoveel met Hollywood en al dat overdreven gedoe en ging het Angela soms wel erg voor de wind voor mijn gevoel. En aan de andere kant werd er soms weer heel overdreven gereageerd op iets. ARGH. Wat vind ik hier nou eigenlijk van? Ik wéét het niet zo goed. In ieder geval heb ik het snel uitgelezen. Ik denk dat ik – als ik nog een deel van de serie tegenkom – toch nog verder ga lezen in deze serie.

Verhaal: 7
Personages: 7
Humor: 6
Romantiek: 7
Kopen:

[bol_product_links block_id=”bol_53381fdd9d7ab_selected-products” products=”1001004007506812″ name=”Ik hou van Hollywood” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Hebben jullie al eens een deel van deze serie gelezen? Wat vonden jullie ervan?

Wit - kopie - kopie-001

6 thoughts on “BOEK REVIEW | Ik hou van Hollywood – Lindsey Kelk

1. Ik heb haar even gegoogled en ze blijkt echt wel een populaire chicklitschrijfster te zijn! 🙂

1. Haha grappig dat je begon met deel 2!
    Op zich houd ik wel van dit soort chicklit, gewoon om lekker weg te lezen in het zonnetje 🙂 Dus wellicht dat ik hem wel meeneem als ik hem ergens tegenkom!

2. Ik heb de hele serie en vind het erg leuke boeken! Wel een beetje zonde dat je met het tweede boek begonnen bent, want de boeken ziijn wel echt vervolgen op elkaar en er wordt ook steeds verwezen naar wat er gebeurd is in de vorige boeken. Maar dat kon jij natuurlijk ook niet weten ;).
    En ja, de situaties zijn vaak wel wat over the top en me echt identificeren met de hoofdpersoon kon ik ook niet, maar ik vind het wel leuk geschreven, de boeken lezen erg lekker weg en er zitten ook wel veel grappige situaties in. Fijne chicklit :). (Maar je moet nog wel echt het eerste deel ook gaan lezen, dan snap je alles waarschijnlijk ook beter en is het verhaal wat logischer, haha!)

1. Ga ik doen! Ik ga op zoek naar deel 1 en zo verder uitbreiden, denk ik! Ik hou ervan om series compleet in de kast te hebben staan, haha!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.