BYE BYE BUIKJE #2 | Hoe ging week twee?

Week 2 is alweer voorbij! De Facebookgroep groeit nog steeds; super leuk om te zien! Wil je ook meedoen? Dat kan natuurlijk alsnog. Meld je aan voor de Facebookgroep en doe mee met de challenge: 6 weken niet wegen. Meer informatie vind je in deze blog. Tijd voor update twee!

Hoe ging het?

Ondanks dat ik mijn jokers al vrij snel op had, ging het deze week goed! Ik was even bang dat er misschien een derde joker aan te pas moest komen, maar eigenlijk was het ook wel lekker rustig dat ik niet na hoefde te denken over ‘een joker inzetten of niet’. Ik mocht gewoon niks meer, klaar.

Ik heb wel het idee dat ik soms nog iets teveel (natuurlijke) suikers eet (rozijnen bijvoorbeeld) en ik vind dat ik wel iets meer had mogen sporten deze week. Maar… ik voel me goed! En steeds nog iets beter, zelfs.

Ik heb stiekem het idee dat je het al een béétje kan zien. Maar ja, aangezien ik me niet mag wegen of opmeten, kan het ook zomaar een illusie zijn. O nee, zo moet ik niet denken: ik voel me goed, daar gaat het om! Hoppa!

Oeps, foutje

Ik heb dus serieus de klassieke ‘een boer maakt een hek om zijn weiland, hoeveel palen heeft hij nodig?’-fout gemaakt. Van tevoren had ik voor mezelf een einddatum gesteld. Ik berekende dat ik dan 7 BBB-updates kan schrijven. Maar… dat zijn natuurlijk maar zés weken, slimme Marieke.

Goed, om het voor jullie duidelijk te houden; ik schrijf mijn laatste BBB update dus 13 oktober.

En dat noemt zichzelf dus juf te noemen…

Eet- en sportdagboek

Ik eet zoveel mogelijk volgens de methode van Bodieboost, maar kan me niet helemaal aan die richtlijnen houden vanwege mijn vele voedselallergieën. Dat is ook de reden dat mijn eetdagboek er op sommige punten wat eentonig uitziet.

Zondag

Ik ontbijt met sojayoghurt, een banaan, wat rozijntjes en zonnebloempitten. We vieren Geerts verjaardag en er komt gezellig familie lunchen. Ik neem één boterham met kipfilet, sla en komkommer, een hand snoeptomaten, een hand druiven, een klein schepje rundvleessalade, 2 mini wraphapjes en 4 kleine stukjes stokbrood met kruidenboter. ‘s Middags snack ik een half bakje kruidnootjes (0,5 joker). Als diner eet ik spaghetti bolognese. ‘s Avonds snack ik nog chips (0,5 joker).

Sport: 4 km wandelen

Maandag

Ik begin de dag met een ontbijtje van sojayoghurt, een banaan, wat rozijntjes en zonnebloempitten. Tussendoor neem ik een portie druiven. Als lunch eet ik een maaltijdsalade, die we nog hebben staan en die op moet: sla, kipdijfiletreepjes (wát een woord), een beetje noedels, taugé, gebrande cashewnoten en zoete ketjapdressing. Best te eten, maar niet voor herhaling vatbaar. Tussendoor snack ik wat rozijnen. Als diner eten we rijst met sojasaus, ei, een klein beetje kaas en courgette. Ook al niet voor herhaling vatbaar, haha! ‘s Avonds eet ik na het sporten nog soja yoghurt met een klein handje muesli, wat rozijntjes, zonnebloempitten en chia zaad.

Sport: ik wandel 5,53 km van de dokter naar huis en ga 1 uur fitnessen

Dinsdag

Ik ontbijt met sojayoghurt met een banaan, wat rozijntjes, zonnebloempitten en chiazaad. Als lunch neem ik twee boterhammen met sla en twee gebakken eitjes. Ik diner met aardappeltjes uit de Airfryer, paprika en een rundvlees burger. ‘s Avonds neem ik nog een portie druiven. Ik heb super veel zin in iets lekkers, dus mijn tweede joker gaat er al aan: het wordt een combinatie van kruidnootjes en chips (tegelijkertijd, ja…).

Sport: Dag 6 van de yoga challenge (15 min.) en 12 min. workout armen en schouders van Optimavita

Woensdag

Ontbijten doe ik weer met sojayoghurt met banaan, wat rozijntjes, zonnebloempitten en chiazaad. Ik lunch met twee boterhammen met kaas, sla en twee gebakken eitjes. Tussendoor snack ik rozijntjes. ‘s Avonds eten we macaroni met zelfgemaakte tomatensaus met paprika en rundvlees. ‘s Avonds eet ik bij de film nog een appeltje met kaneel uit de oven.

Sport: Dag 7 van de yoga challenge (11 min.)

Donderdag

Ik ontbijt met mijn standaard ontbijtje. Lunchen doe ik met twee boterhammen met pesto, sla en tonijn. Tussendoor snack ik nog een banaan en een kopje bouillon. ‘s Avonds eten we frietjes. Ik neem er een kroket en twee mini loempia’s bij. Later op de avond eet ik nog een bakje sojayoghurt met wat rozijntjes, zonnebloempitten en lijnzaad, want ik heb trek.

Sport:

Vrijdag

Ik ontbijt met mijn standaard ontbijt. Als lunch neem ik twee boterhammen met kipfilet. Tussendoor eet ik een banaan en wat rozijntjes. ‘s Avonds dineren we met spaghetti bolognese. Daarna snack ik nog een handje cashewnoten.

Sport: 5 km wandelen en 5 km fietsen

Zaterdag

Ik ontbijt met mijn standaard ontbijtje. Tussendoor neem ik een banaan. Ik lunch met twee kleine, dunne boterhammen met kipfilet. Tussendoor eet ik 2 stukjes volkoren knäckebröd met appelstroop. Geert eet vandaag niet thuis en dus neem ik het restje van gisteren; weer spaghetti bolognese dus! Later snack ik nog een handje rozijnen.

Sport:

Hoe ging week twee bij jullie?
Vergeet je niet aan te melden voor de Facebookgroep!

Volg mij op BloglovinTwitterFacebook & Instagram voor dagelijkse updates!

2 thoughts on “BYE BYE BUIKJE #2 | Hoe ging week twee?

  1. Wat goed dat je al resultaat ziet! En wel slim om niet te wegen hoor! Ik heb heel vaak van die periodes dat ik supergoed in mn vel zit en helemaal happy ben, en dan sta ik vol goede hoop op de weegschaal en dan ben ik direct weer terug bij af.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *