BYE BYE BUIKJE #6 | Weeg- en meetmoment! (Waarom je de weegschaal echt weg moet gooien.)

afvallen

De laatste week had ik weer meer motivatie. Ik had toch een beetje het ‘alles of niets’-gevoel. Daarom ging ik drie keer sporten (waarvan twee keer op één dag, wat wel iets té fanatiek bleek te zijn) en at ik echt maar 2 jokers. Maar daar willen jullie natuurlijk helemaal niet over lezen. The moment of truth kwam eraan. Ben ik afgevallen?

Weeg- en meetmoment!

Ik begon met het meten, omdat ik die uitslagen zelf het belangrijkste vind. Ik had me van tevoren heel uitgebreid opgemeten, dus daar komen ze:

  • Buikomvang: – 5 cm
  • Bovenbenen: – 1,5 cm (links) en – 2,5 cm (rechts)
  • Bovenarmen: -1 cm (links) en – 1,5 cm (rechts)
  • Heupomvang: – 2,5 cm

YES! Hier ben ik écht heel blij mee. Vooral met die – 5 cm natuurlijk! Ik was door deze resultaten wel heel benieuwd naar mijn gewicht…

  • Gewicht: – 0,2 kg

Wát?! Oké, het is mij nu écht duidelijk. Dat getal op de weegschaal is héél stom. Ik ga voortaan kijken naar de centimeters. En die weegschaal? Waarom gooien we die niet allemaal de deur uit?!

En nu?

De vraag die nog rest: en nu? Ga ik door? Ja, want ik ben er nog niet. Maar ik ga er niet meer wekelijks over bloggen. Ik denk erover om jullie eens per maand een update te geven. Uiteindelijk wil ik ook foto’s gaan delen, want ik heb voor-foto’s gemaakt. Maar het is nog geen tijd voor mijn after-foto. Ik ben op de goede weg en ik heb geen haast.

afvallen

Eet- en sportdagboek

Ik eet zoveel mogelijk volgens de methode van Bodieboost, maar kan me niet helemaal aan die richtlijnen houden vanwege mijn vele voedselallergieën. Dat is ook de reden dat mijn eetdagboek er op sommige punten wat eentonig uitziet.

Zondag

Ik ontbijt met soja yoghurt met een banaan, chiazaad, lijnzaad, zonnebloempitten en wat rozijntjes. Samen met twee vriendinnetjes ga ik lunchen (en winkelen) in Utrecht. Ik neem een uitsmijter met rosbief en twee boterhammen. Tussendoor drink ik een smoothie van banaan en sinaasappel en eet ik vier dadels. ’s Avonds eten we Griekse kofta en later snack ik nog drie stukken 75% cacao chocolade.

Maandag

Ik ontbijt met mijn standaard ontbijt. Als lunch eet ik twee boterhammen met kaas. Tussendoor snack ik wat pinda’s en een kopje bouillon. ’s Avonds eten we zelfgemaakte lasagne (zonder pakjes dus) met extra groenten. Later snack ik nog twee stukjes 70% cacao chocolade en wat tomaten.

Sport: 4 km hardlopen

Dinsdag

Ik begin de dag met mijn standaard ontbijtje. Als lunch neem ik twee boterhammen met 2 gebakken eitjes en wat kaas. Tussendoor neem ik een appeltje met wat rozijntjes uit de oven. ’s Avonds eten we frietjes met salade. Ik neem er 4 mini loempia’s en een kroketje bij. Later snack ik joker 1: een combi tussen chips en kruidnoten.

Sport: Dag 1 van de Flair buik kalender

Woensdag

Ik start met mijn standaard ontbijt. Na het hardlopen lunch ik met twee boterhammen en een omelet van drie eieren, bieslook en een klein beetje kaas. Tussendoor neem ik een smoothie van banaan en sojamelk en wat kroepoek. ’s Avonds kookt Nicole voor ons: wat gebakken aardappeltjes met salade en een rundertartaartje. Als toetje weer een smoothie, van banaan, sojamelk en aardbeien. Na het fitnessen heb ik trek en neem ik nog wat soja yoghurt met rozijnen, chiazaad, lijnzaad en zonnebloempitten.

Sport: 4,28 km hardlopen en 1 uur fitness in de dansstudio

Donderdag

Ik begin met mijn standaard ontbijt. Als lunch at ik twee tosti’s met kaas. Tussendoor nam ik één klein handje kroepoek. ’s Avonds eten we wraps met wat stukjes kip en groenten. Daarna neem ik joker 2: wederom een combi tussen chips en kruidnootjes.

Vrijdag

Ik ontbijt met mijn standaard ontbijtje. Als lunch eet ik twee boterhammen met kaas. Tussendoor neem ik wat pinda’s. ’s Avonds eten we bij vrienden: pompoensoep met salade en stukjes brood, die ik besmeer met hummus.

Zaterdag

Ik start met mijn standaard ontbijtje. Tussendoor neem ik een handje druiven. Als lunch eet ik twee boterhammen met carpaccio (zoooo lekker!). ’s Avonds eten we frietjes. Ik neem er 4 mini loempia’s en een kroketje bij. Later snack ik nog een appeltje met wat rozijntjes en kaneel uit de oven.

En nu ben ik natuurlijk super benieuwd: hoe ging het bij jullie?

Volg mij op BloglovinTwitterFacebook & Instagram voor dagelijkse updates!

26 thoughts on “BYE BYE BUIKJE #6 | Weeg- en meetmoment! (Waarom je de weegschaal echt weg moet gooien.)

  1. Argh, die weegschaal he? Hier aan het trainen met personal trainer en de metingen zijn supergoed terwijl mijn gewicht wat achterblijft. Stom ding! Ik kan het niet loslaten maar sta er toch al een stuk minder op. Super goed bezig!

    1. Bij jou blijft dat gewicht dus ook achter? Wat stom! Terwijl je ECHT heel goede resultaten behaalt!! 🙂

  2. Pf, ja, die stomme weegschaal! Ik denk dat je ontzettend trots mag zijn op de centimeters die je kwijt bent, Marieke. Supergoed gedaan 🙂

  3. Wat heb je met je één been gedaan zodat er daar een centimeter extra af is in vergelijking met dat ander?! 😉 Heel vreemd!
    Volledig met je eens dat je je niet mag blindstaren op die weegschaal. Doe gewoon zo verder en updates zijn altijd leuk om lezen!

  4. Wat goed Marieke!
    Daar mag je zeker trots op zijn!
    Ga zo door!
    Ok ik ga nu lekker tegenstrijdig doen haha:p..

    Ik ga vanaf nu weer lekker elke maandag op de Weegschaal en 1x per maand meten.

    Ben nu vergeten te meten maar merk ook niet echt veel verschil.
    1.1kg eraf, niet slecht maar eind vorig jaar zat ik boven de 5kg.
    Toen we die weken met ze alle knalde.
    Dus ik ga verder hoe ik het vorig jaar ook geflikt heb:).
    Want dit haar gaat die kerst jurk passen;).

  5. Zelf sta ik nooit op de weegschaal. Is echt jaren geleden. Ik heb er niet eens één in huis. Ik kijk gewoon naar hoe ik er uit zie en naar mijn maat van kleding. Fijn dat je wat centimeters bent kwijtgeraakt. Gewoon zo doorgaan dus en je weegschaal maar snel het raam uitgooien 😛

  6. Ik dacht dat als je veel gaat sporten je wel vet verbrand, maar ook spieren kweekt. Spiermassa is zwaarder dan vetmassa, dus dan is het logisch dat je gewicht niet minder wordt.

    1. Klopt! Maar ik vraag me eerlijk gezegd af of ik daar wel ‘hard genoeg’ voor heb gesport.

  7. Spier weegt zwaarder dan vet he, dus het kan best zijn dat je gewoon in die 6 weken ongeveer 1,5 kilo vet kwijt bent geraakt en 1,3 kilo spier hebt opgebouwd. Weegschalen zijn alleen handig in de keuken!

  8. Wauwww, mooie meetresultaten! Daar mag je onwijs trots op zijn! Ik ben mede door een week griep en weinig snoepen 2 kilo kwijt. Ik bleef er lang boven hangen, maar nu zijn ze weg. Op naar de magische grens onder de 80!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en GooglePrivacy PolicyenServicevoorwaarden toepassen.