BYE BYE BUIKJE | Het ‘BBB workout schema’ (maand 2) van Optimavita!

P1030557

Ben je net begonnen met BBB en wil je liever beginnen met een beginner-schema? Bekijk dan het eerste trainingsschema van Optima Vita!

Hey BBB’ers!

Jullie zijn alweer een maand op weg naar een gezonder leven en een strakker lichaam. We lezen regelmatig even de updates en zien dat het afwisselend goed en minder goed gaat, dat is logisch! Laat je niet uit het veld slaan door een wat mindere week, maar gebruik het als motivatie om de volgende week weer hard aan de slag te gaan.Het is goed om niet te lang dezelfde workouts te doen, je lichaam past zich namelijk vrij snel aan en de oefeningen kunnen hierdoor steeds gemakkelijker worden. Het is daarom belangrijk om het langzaam iets moeilijker te maken en dat is dan ook precies wat we gaan doen!

We hebben een nieuw trainingschema voor jullie in elkaar gezet, met behulp van onze video’s en jouw eigen sportmomenten. We laten de indeling van de dagen ongeveer hetzelfde, omdat je dit nu waarschijnlijk in je routine past. Maandag blijft dus een trainingsdag en dinsdag een rustdag. Komt die voor jou toch niet goed uit? Schuif dan gerust met de trainingen! Let erop dat je na krachtoefeningen niet de volgende dag weer krachtoefeningen gaat doen, je spieren hebben ongeveer 48 uur herstel nodig. Een cardiotraining op de volgende dag kan wel.

Get ready for the workouts! Ze zijn uiteraard een stukje pittiger dan die van vorige maand.

Maandag

Cardiotraining naar keuze, waarin je intervallen gaat doen.

Je begint met 5 minuten warming up. Vervolgens beweeg je 4 minuten intensief en heb je 1 minuut actief herstel. Tijdens het actieve herstel ga je niet helemaal stilstaan, maar beweeg je langzaam. Deze set doe je 4x, dus 4x 4 minuten intensief en 1 minuut herstel. Aan het einde doe je 5 minuten een rustige cooling down. Je bent dus in 30 minuten klaar!

Je kunt zelf kiezen of je deze training gaat wandelen, fietsen, skeeleren, zwemmen of hardlopen. Doe wat bij jou past! Benieuwd waarom intervaltraining zo effectief is? Lees dan eens dit artikel.

Dinsdag

Rustdag.

Woensdag

Een workout voor onder andere de buik en de benen, bovendien werk je gelijk aan de vetverbranding.

Marloes noemt in de video een artikel waarin uitleg over de oefeningen staan. Dit artikel vind je hier.

Donderdag

Een cardioworkout die iets moeilijker is dan die van vorige maand.

Gevolgd door 7 minuten training voor de ‘core stability’, deze oefeningen helpen je enorm bij het krijgen van een mooie houding en een strakke buik.

Vrijdag

Rustdag

Zaterdag

Net als vorige maand ook deze keer een pittige training op zaterdag.

Zondag

Rustdag

Blijf goed op je houding letten. Heb je een blessure? Dan kun je bepaalde oefeningen mogelijk niet uitvoeren. Je kunt altijd trainingen van vorige maand gebruiken.

Heel veel succes!

Groetjes, Albert en Marloes

Ben je een gevorderde sporter en wil je meer uitdaging, of ben je op zoek naar meer artikelen over sport en gezonde voeding? Kijk dan eens op de super leuke blog van Albert en Marloes, Optimavita.nl!

[dot_recommends]

Follow my blog with Bloglovin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en GooglePrivacy PolicyenServicevoorwaarden toepassen.