BYE BYE BUIKJE | Het ‘BBB workout schema’ (maand 3) van Optimavita!

P1030425

Ben je net begonnen met BBB en wil je liever beginnen met een beginner-schema? Bekijk dan het eerste of tweede trainingsschema van Optima Vita!

Hey toppers,

In de reacties onder de artikelen van Marieke en op onze eigen website, lezen we dat veel van jullie heel enthousiast bezig zijn met de workouts voor BBB, super leuk! Het is inmiddels alweer een nieuwe maand, dat betekent dat jullie een maand dezelfde oefeningen doen. Zoals ik vorige maand ook al vertelde, is het belangrijk om af en toe af te wisselen, omdat je lichaam dan niet teveel gewend kan raken aan bepaalde oefeningen. Tevens kun je telkens een stapje verder gaan omdat je getrainder raakt, zo blijf je jezelf verbeteren!

Om deze reden gaan we deze maand weer een stapje verder met de workouts, ze worden nog ietsje intensiever! Is het teveel voor je? Kies dan gerust voor een van de oefeningen uit de vorige twee schema’s.

Natuurlijk geldt ook nu weer dat je gerust wat kunt schuiven met trainingen, of je eigen sportmomenten kunt doen in plaats van een workout.

Ok, let’s get started!

Maandag

Cardiodag! Kies een oefening naar keuze. Bijvoorbeeld wandelen, fietsen, skeeleren, zwemmen of hardlopen. Als je lid bent van een sportschool kun je een fiets, crosstrainer, loopband, stepper, stairclimber of een roeiapparaat pakken.

Doe een training van 30 minuten. Begin rustig en maak het elke 6 minuten iets zwaarder, door bijvoorbeeld het level of je snelheid te verhogen. Op een hometrainer kun je bijvoorbeeld beginnen op level 7, na 6 minuten level 8, na 2 minuten level 9 enzovoort. Ga je wandelen? Verhoog dan elke 6 minuten je snelheid op gevoel. Zorg er in ieder geval voor dat het steeds intensiever wordt!

Dinsdag

De Sexy Legs workout!

Uitleg van de oefeningen vind je hier.

Woensdag

Rustdag, als je wilt kun je de stretchroutine doen die ik jullie al eerder liet zien.

Donderdag

We doen vandaag een combinatie van 12 minuten cardiotraining en een krachttraining. In totaal ben je slechts 20 minuten bezig, maar dan heb je wel een súper effectieve training gehad.

Uitleg van de oefeningen vind je hier.

Vrijdag

Rustdag

Zaterdag

Jullie weten het ondertussen, zaterdag is gonna be heavy! Ook dit keer gaan jullie trainen ‘met’ Albert. Het is de bedoeling dat je een aantal verschillende oefeningen in een zo kort mogelijke tijd uitvoert, zo kun je iedere week proberen je oude tijd te verbeteren. De oefeningen kun je hier nalezen.

Het is erg belangrijk dat je het op je eigen tempo doet, een goede houding is tenslotte het allerbelangrijkst! Heb je moeite met een bepaalde oefening, maak het dan lichter met de aanwijzingen die we geven.

Zondag

Rustdag

Heel veel succes de komende periode! Keep up the good work. De trainingen zijn echt heftig, merk je dat je ze niet goed kunt uitvoeren of dat je ergens pijn krijgt? Doe dan een training uit een van de vorige workoutschema’s.

We vinden het super leuk om te horen hoe jullie de trainingen vinden.

Groetjes, Albert en Marloes

Ben je benieuwd welke trainingen Optimavita nog meer heeft of ben je op zoek naar tips over gezond eten? Kijk dan eens op de super leuke blog van Albert en Marloes, Optimavita.nl!

[dot_recommends]

Follow my blog with Bloglovin

3 thoughts on “BYE BYE BUIKJE | Het ‘BBB workout schema’ (maand 3) van Optimavita!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *