BYE BYE BUIKJE: Het ‘BBB workout schema’ (maand 1) van Optimavita!

Definitief

Hoe super vet is dit? BBB krijgt gewoon zijn eigen workoutschema! En wel gemaakt door workoutexperts Albert en Marloes van Optimavita.nl, een blog die ik sinds een paar maanden fanatiek volg. Ik ben in ieder geval heel enthousiast en ga dit schema zéker volgen. Resultaten horen jullie in mijn wekelijkse updates, maar… waar wacht je nog op? Trek je sportkleren aan, en snel een beetje!

Wie zijn Albert en Marloes?

Hallo allemaal! Maandag heeft Marieke jullie uitgedaagd om tot het einde van het jaar gezond te eten en te leven om zo wat overtollige kilo’s kwijt te raken. Een tijdje terug schreef ze ons een enthousiaste mail, met de vraag of wij jullie willen helpen met het beweeg-gedeelte. Natuurlijk willen we dat!

We stellen ons eerst even voor: wij zijn Albert en Marloes van de website www.optimavita.nl. We hebben beiden een sportopleiding gevolgd aan de Hanzehogeschool van Groningen en Marloes is daarnaast afgestudeerd als diëtiste. Op onze blog posten we dagelijks artikelen en video’s over gezond leven en bewegen. We willen onze lezers laten zien dat gezond leven niet saai hoeft te zijn en dat je evengoed kunt blijven genieten! Daarnaast houden we van effectief trainen, in een zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk resultaat boeken.

Over het workout schema

Met dit in gedachten hebben we een trainingschema voor jullie opgesteld voor de komende 4 weken. Na die vier weken gaan we een stapje verder, waardoor het uitdagend en leuk blijft en je mooie resultaten zult blijven behalen. We hebben de training verdeeld over de dagen van de week, maar natuurlijk kun je eventuele eigen trainingen blijven doen. Hebben we op een bepaalde dag een krachttraining gepland, maar ga jij op die dag al naar de sportschool? Dan kun je onze krachttraining gewoon laten vervallen. Komt een bepaalde dag niet uit voor jou? Schuif dan gerust met de trainingen, let er wel op dat je nooit twee dagen achter elkaar kracht traint.

Ok, workout time! Hier het programma voor de komende vier weken, je traint 4x per week en de trainingen duren maximaal 30 minuten.

Maandag

We beginnen de week goed met een cardioworkout van 10 minuten.

Daarna doe je een training voor de buikspieren.

 

Dinsdag

Rustdag. Op een rustdag kun je eventueel wat rekken en strekken als je dat fijn vindt. Een voorbeeld laat ik zien in deze video.

 

Woensdag

Een korte training van 12 minuten, maar we trainen het hele lichaam.

 

Donderdag

Tijd voor cardiotraining. Hiermee train je conditie, fitheid en je stimuleert de vetverbranding. Doe een cardiotraining van 30 minuten naar keuze. Je kunt bijvoorbeeld 30 minuten stevig wandelen, licht joggen, fietsen, skeeleren, op de crosstrainer, zwemmen of welke vorm van beweging je ook maar wilt!

Vrijdag

Rustdag.

Zaterdag

Vandaag is het tijd voor een uitdaging! Doe vandaag de ‘Home workout kracht en conditie’ met Albert. Deze training is pittig, gebruik gerust de aanpassingen die Albert geeft om de oefeningen gemakkelijker te maken!

 

Zondag

Rustdag.
Ben jij al een gevorderde sporter en wil je net iets heftiger trainen? Kijk dan eens bij onze andere workouts.

Omdat de workouts kort zijn, kun je ze gemakkelijk indelen in je weekschema. Een kwartiertje kun je altijd wel vrijmaken op een dag! We wensen jullie heel veel succes met de trainingen. Na ongeveer 4 weken zijn we weer bij jullie voor een nieuw programma.

Heb je in de tussentijd vragen? Stel ze dan gerust hieronder.

Groetjes, Albert en Marloes

[dot_recommends]

Follow my blog with Bloglovin

12 thoughts on “BYE BYE BUIKJE: Het ‘BBB workout schema’ (maand 1) van Optimavita!

  1. wat leuk Marieke ik volg Albert en Marloes al een lange tijd , ik ben erg blij met de website van hun het is gewoon in duidelijk taal en ook de wrok-outs zijn goed , alleen mijn onder buren man is daar helaas niet zo blij mee

  2. Wat leuk, het ziet er goed uit, en bovendien haalbaar 🙂 Zo is dde BBB challenge wel een totaalpakket, goed idee!
    Aangezien ik soms geen zin heb om naar de sportschool te gaan biedt dit zeker uitkomst.

  3. Leuke filmpjes!
    Wel heel grappig dat mijn oude sportleraar van het fivelcollege hier aan mee werkt. Dacht eerst dat ik het me verbeelde, maar er waren meer mensen uit m’n omgeving die het met me eens waren! Grappig!

  4. Thnx voor deze goede tip op mij blog…ga gelijk eens kijken of dit dan idd beter aansluit op mijn wensen….zie hier in ieder geval rust dagen tussen zitten 🙂

    1. Yes! En oefeningen die het makkelijker maken. Knieën zijn gevoelige dingen waar je mee uit moet kijken 🙂

  5. Ik vertrek op 11 juli op kamp.. Ik heb een klein buikje, vind mijn bovenbenen te dik en heb brede heupen. Aan mijn brede heupen zal niks kunnen veranderen denk ik, maar kunnen mijn buikje en dikkere bovenbenen in een maandje weg denk je?

    Groetjes!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en GooglePrivacy PolicyenServicevoorwaarden toepassen.