BYE BYE BUIKJE | Het negende weegmoment

Diary20

Ik zit al een hele tijd tegen deze blog aan te hikken. Want ik heb zó mijn best gedaan deze week. Maar twee jokers genomen. Gezond gegeten. Alle spekkies genegeerd die op de tafel stonden tijdens de Love and Marriage beurs. Een heleboel lekkers afgeslagen. Ik was ervan overtuigd dat ik mijn doel makkelijk gehaald had. Maar de weegschaal was het niet met me eens…

Eetdagboek

Maandag
Ontbijt: soja-yoghurt met lijnzaad, sesamzaad en wat rozijntjes.
Tussendoor: –
Lunch: 2 volkoren boterhammen met sla en tonijn
Tussendoor: 3 mandarijntjes, 1 cracker met pindakaas en 1 cracker met appelstroop
Diner: spaghetti bolognese

Dinsdag
Ontbijt: soja-yoghurt met lijnzaad, sesamzaad, rozijntjes en verse jus.
Tussendoor: –
Lunch: 1 boterham met sla, kaas en een gebakken eitje en 1 boterhammen met sla en tonijn.
Tussendoor: 2 rijstwafels met pindakaas en sesamzaad
Diner: rijst met kip en groenten en wat kroepoek
‘s Avonds: handje pinda’s

Woensdag
Ontbijt: soja-yoghurt met lijnzaad, sesamzaad en wat rozijntjes
Tussendoor: 3 mandarijnen
Lunch: 2 boterhammen met sla, kipfilet, tomaat en Italiaanse kruiden
Tussendoor: rozijnen en 1 banaan
Diner: gebakken aardappeltjes met sperziebonen en rundvlees
Toetje: meringue met aardbeien (1e joker)

Donderdag
Ontbijt: soja-yoghurt met lijnzaad, sesamzaad, rozijntjes en banaan
Tussendoor: 1 banaan en rozijnen
Lunch: 1 boterham met sla en kipfilet en 1 boterham met kaas en wat sandwichspread
Tussendoor: –
Diner: frietjes en 1 kroket

Vrijdag
Ontbijt: soja-yoghurt met lijnzaad, rozijntjes, lijnzaad en sesamzaad
Tussendoor: 1 banaan
Lunch: 2 boterhammen met kipfilet en tomaat
Tussendoor: 2 volkoren crackers met kipfilet, 1 mandarijn
Diner: witlof met kaas, aardappeltjes, een runderworstje en wat appelmoes
‘s Avonds: tomaatjes

Zaterdag
Ontbijt: soja-yoghurt met lijnzaad, sesamzaad en wat rozijntjes
Tussendoor: –
Lunch: 1 boterham met kaas en wat sandwichspread, 1 boterham met kipfilet en tomaat
Tussendoor: 1 banaan, 1 pakje crackers
Diner: Nasi en wat kroepoek
‘s Avonds: appelflap zonder lactose, gebakken door mijn moeder (2e joker)

Zondag
Soja-yoghurt met lijnzaad, sesamzaad en wat rozijntjes
Tussendoor: 1 banaan
Lunch: 1 boterham met kaas, 1 boterham met sandwichspread
Tussendoor: 2 pakjes crackers
Diner: frietjes met salade en 1 kroket

Drinken: water en thee

Sportdagboek

Ik haat het om te zeggen, maar ik was deze week al blij dat ik tijd had om te slapen. Ik heb gewoon helemaal niet gesport. Slecht. Heel slecht.

Analyse

Argh. Niet perfect, maar zo slecht toch ook weer niet? Ja, ik at soms meer koolhydraten, maar ik had het idee dat mijn lichaam er écht even behoefte aan had, doordat ik zo druk was. En ik heb écht maar 2 jokers op en nooit grote porties genomen, of zo. Baal, baal, baal!

Weegmoment

Deze week: + 0,6 kg
Centimeters: + 1 cm
Totaal afgevallen met BBB: – 0,7 kg (zucht) en 1 cm
Nog te gaan: 
– 3,8 kg

Aaaaargh! Ik wil deze blog niet online zetten! Hopelijk gaat het bij jullie beter! Ik baal als een stekker, in ieder geval. En ga mezelf dwingen te sporten deze week. En maar nog strakker Bodieboost aanhouden, voor zo ver dat kan met allergieën.

[dot_recommends]

Follow my blog with Bloglovin

23 thoughts on “BYE BYE BUIKJE | Het negende weegmoment

  1. Wat jammer, hoe kan dat nou:(..
    Niet op geven he!!
    Je hebt je zelf vorige week laten zien dat je het kan.

    volgende week beter.
    Je gaat het halen voor eind van het jaar, zolang je er maar in blijft geloven.
    Ik hoop dat aankomende week en minder drukke week wordt zodat je wel aan je rust en sporten toe komt.
    Want ook rust, slaap en ontspannen is heel belangrijk bij afvallen.

    xx

    1. Aaah, dank je, Mariska 🙂
      Toevallig wilde ik net gaan schrijven over slapen en afvallen deze week! Krijg ineens inspiratie voor mijn motivatiedoel… Tnx!

    2. Geen dank Marieke.

      Ik ben begonnen met iets grappigs.
      Ik heb 2 glazen potjes gepakt, en in de ene zoveel kleine knoopjes (vraag me niet waarom knoopjes die vond in gewoon in me knutselkast in allemaal vrolijke kleurtjes haha) gedaan als dat ik af wil vallen (elk knoopje staat voor 0,1 kg).
      daarnaast een potje waar ik de knoopjes in ga doen wat ik afgevallen ben. (1.8 kg totaal dus 18 knoopjes).
      zo zie ik dus elke keer het potje met wat ik afgevallen ben voller worden en de ander leger worden.
      ik vond het namelijk altijd vervelend als ik weinig af viel bijv 0.4 kg maar nu denk ik ach toch weer 4 knoopjes in de afgevallen potje en dus 4 minder in me nog te gaan potje:P.
      en dat is toch weer erg leuk:).
      vandaar ook kleine knoopjes want het zijn kleine beetjes maar ze werken wel mee naar het eind resultaat:).

      xx

    3. Goed idee, Mariska! Misschien ga ik dat ook wel doen 🙂 Heb al meerdere varianten van die potjes voorbij zien komen. Leuk!

  2. Knap hoor. Ik stop altijd met brood eten als ik wil afvallen. En ook geen aardappelen. Of een strakkere buik wil. Ik viel toen zelfs teveel af. Succes!

  3. Aaaw dat is wel écht ‘vet’ balen (sorry die moest even;p). Ik heb hier de moed een beetje opgegeven, ga nu voor gezond leven en genieten. Als ik weer in Nederland ben, school, stage, sporten, DE LEVEN.. dan ga ik weer knallen. Ik ben zelf erg nieuwsgierig of ik straks ben afgevallen of alleen maar ben aangekomen..
    Maaaaaar het duurt nog 2 maanden voordat je BBB af is! Dat gaat je echt wel lukken mariekje, JE KAN HET! Jij bent volgens mij ook veelste eigenwijs om dat doel niet te halen haha;)
    Liefs!

    1. Hahahaha, Aaf! Ik kan erom lachen, hoor 😉 En jij ‘kent’ me echt te goed, haha, hoewel we elkaar nog nooit gezien/gesproken hebben! Liefs!

  4. Kom op Marieke! Kop op! Volgende week weer beter… Enige tip die ik je kan meegeven is probeer wat te bewegen. Je eetschema ziet er echt super netjes uit! Daar kan het echt niet aan liggen…

    Ik lig helemaal op schema. Ik heb woensdag mijn weegmoment weer voor mijn bbb doel. Afgelopen woensdag had ik nog 2,3 kilo te gaan. Ben benieuwd waar ik deze week sta..

    Niet opgeven hoor!!

  5. Jammer dat het resultaat een beetje tegenviel. De enige tip die ik je kan geven is de volgende: je eet vrij veel koolydraten. Vooral bij het avondeten. Twee keer friet. Spaghetti, gebakken aardappels.. Daarnaast eet je altijd brood bij de lunch. Misschien vervangen door sla of banaan ei pannenkoeken? Heb ik ook gedaan deze week en ik ben bijna twee kilo afgevallen! En veel sporten dat helpt ook 😀

    1. Ja en Misschien als je tussendoortje neemt alleen een fruitje of cracker en niet allebei. Je kan dan bijv beter verdelen smorgens het 1 en smiddags het ander.
      Ipv 2 tussendoortjes achter elkaar

  6. Balen Mariek! Bij mij gaat het ook giga niet volgens plan 🙁 Maar ja, deze week weer een nieuwe week, nieuwe kansen en nieuwe uitdagingen!

  7. Vanmorgen was ik heel blij, ondanks een week waarin ik meer gesnoept heb dan ik mezelf had voorgenomen, ben ik toch 0,5 kg kwijt. Weer een stapje dichterbij mijn gestelde doel….ik had nooit gedacht dat het me zou lukken.
    En dan doe ik geen bodyboost omdat dát met al mijn allergieën te lastig is en het sporten bestaat uit het lopen met de hond.
    Ik kijk wel bewuster naar calorieën; sinds gisteren weet ik dat 25 Gr. = 15 kruidnootjes = 111 calorieën , net zoveel als een boterham met jam….!

  8. Ah, jammer! Hier gaat het ook mega slecht. Teveel vette happen en te weinig sport.
    Maar met deze regen wordt bootcamp echt een matige activiteit. Jezelf vrijwillig door een moeras wentelen en daarbij ook nog eens toegeschreeuwd worden dat het wel wat sneller kan… tja… dan klinkt dat bakje kruidnoten op de bank toch net iets aantrekkelijker.
    Maar let’s do this! over 2 maanden kun je trots op jezelf zijn!

  9. Misschien dat dit je beter laat voelen: Ik ben in 2 maanden 5 kilo aangekomen doordat ik s’ Avonds veel te veel at, vaak wel 2 crackers, boterhammen, chips en chocolade..

    Ik heb in de avond heel erg de neiging om veel te snacken, geen idee hoe het komt.. Heb jij misschien tips voor gezond eten naar stage? Ik moet mijn lunch altijd meenemen dus crackers zijn een beetje lastig haha. Ik ontbijt altijd met 1 cracker kaas, 1 cracker kipfilet en 1 boterham met pindakaas. Ik hoor dat yoghurt met noten/zaden een goede vervanger is maar ik word vaak misselijk als ik dat in de ochtend eet. tips? 🙁

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en GooglePrivacy PolicyenServicevoorwaarden toepassen.