BYE BYE BUIKJE | Het zevende weegmoment

Diary1

Een nieuwe week, een nieuw weegmoment. Kijk je met me mee?

Eetdagboek

Maandag

Ik ontbeet met soja-yoghurt, lijnzaad, zonnebloempitten, pompoenpitten, goji-bessen, rozijntjes, sesamzaad en een banaan. Tussendoor at ik niets. De lunch bestond uit twee boterhammen met kipfilet, sla en tomaat. Tussendoor nam ik druiven. Als diner aten we aardappeltjes uit de oven met zelfgemaakte kipsnitzel en salade. ‘s Avonds nam ik bij een vriendinnetje één kaakje, 4 saté-prikkertjes met carpaccio en sla en wat paprikachips.

Dinsdag

Ik begon de dag met soja-yoghurt, banaan, lijnzaad, pompoenpitten, rozijnen en goji-bessen. Tussendoor nam ik niets. Ik lunchte met twee boterhammen sla, kipfilet en komkommer. Tussendoor nam ik druiven. ‘s Avonds aten we bij vrienden: hutspot met rundvlees. Het toetje was een ijsje van puur fruit. ‘s Avonds aten we nog chips.

Woensdag

Het ontbijt bestond uit soja-yoghurt met sesamzaad, lijnzaad, pompoenpitten, banaan en rozijnen. Tussendoor nam ik niets. Ik lunchte met twee boterhammen tonijn met gebakken champignons, tomaat en verse koriander. Tussendoor nam ik wederom niets. ‘s Avonds aten we hutspot met gehakt. Daarna at ik nog rozijnen en een pinda/pistachenoten-mixje.

Donderdag

Ik ontbeet met soja-yogurt, banaan, lijnzaad, rozijn, pompoenpitten en sesamzaad. Tussendoor nam ik niets. Ik lunchte met 1 boterham sla/tonijn en 1 boterham kaas/sandwichtspread. Tussendoor at ik 2 mandarijnen en wat rozijnen. Als diner at ik 3 spring rolls met groenten, gehakt, cashewnoten en wat dressing. ‘s Avonds at ik nog pinda’s en rozijnen.

Vrijdag

Ik begon de dag met soja-yoghurt met lijnzaad, sesamzaad, pompoenpitten en rozijnen. Tussendoor nam ik een banaan. Ik lunchte met twee boterhammen kaas/sandwichspread. In Walibi nam ik nog een banaan en later nog pepernoten en winegums. Ai, mijn jokers waren eigenlijk al op… Het avondeten aten we in Walibi, een troosteloos bakje friet en een kipburger. (Niet eens lekker, zucht.)

Zaterdag

Het ontbijt bestond het soja-yoghurt met lijnzaad, sesamzaad, pompoenpitten en rozijnen. Tussendoor nam ik niets. Ik lunchte met twee boterhammen met kaas en sandwichspread. Tussendoor at ik twee mandarijnen. ‘s Avonds aten we pasta met gehakt en groenten. Later at ik nog een pinda/cashewnoten-mixje en een appel met rozijn en kaneel uit de oven.

Zondag

Ik ontbeet met soja-yoghurt, lijnzaad, pompoenpitten, sesamzaad en rozijn. Tussendoor nam ik niets. De lunch bestond uit 2 boterhammen met kaas en een beetje mosterd. Tussendoor at ik 2 mandarijnen. Als diner aten we pompoen/paprika-soep met kroepoek. ‘s Avonds at ik nog cashewnoten met wat rozijnen en 1 mandarijn.

Drinken: alleen thee en water.

Sportdagboek

Maandag: rustdag
Dinsdag: harlopen, intervaltraining
Woensdag: Benen, Buik, Vetverbranding
Donderdag: Cardio Vetverbranding en Conditie & Core Stability Workout
Vrijdag: rustdag
Zaterdag: rustdag
Zondag: Full Body Workout

Analyse

Hmm… oké, ik heb teveel jokers op. Dat is zeker. En ook neem ik vaak ‘s ochtends (en soms ‘s middags) niks tussendoor. ‘s Avonds heb ik dan wel weer veel zin in iets lekkers. Ik wil dus goed gaan letten op mijn tussendoortjes (en ze ook daadwerkelijk nemen), zodat ik ‘s avonds (hopelijk) minder trek heb. Ook zijn mijn porties noten te groot, vrees ik. Toen ik dit artikel van OptimaVita las, dacht ik in ieder geval: oeps. Verder neem ik eigenlijk altijd gezouten noten, omdat ik die lekkerder vind. Maar ja, die zijn niet gezonder… De rest van de week was wel aardig, dacht ik.

Weegmoment

Helaas dacht mijn lichaam er anders over. Misschien komt het doordat ik ‘s ochtends heel vroeg woog (maar als ik het zo zeg, klinkt het eigenlijk als onzin), maar in ieder geval woog ik +0,7 kg meer dan vorige week. Shit.

Deze week: + 0,7
Centimeters: + 1
Nog te gaan: – 4,5 kg

Ik moet écht zuiniger met mijn jokers omgaan.

[dot_recommends]

Follow my blog with Bloglovin

14 thoughts on “BYE BYE BUIKJE | Het zevende weegmoment

  1. Jammer! Maar met volle moed verder gaan hoor. Je bent al goed bezig!!

    Hier gelukkig eindeeeelijk onder de 60kg. Vrijdag (weegdag) woog ik 59.6! Hopelijk hou ik dat deze week vol.

    Gewoon doorgaan marieke! Alles gaat met vallen en opstaan;)

  2. Jammer dat het resultaat van deze week zo tegenvalt. Ik zou inderdaad wat meer (gezonde) tussendoortjes nemen en maar twee jokers per week nemen. Het valt me ook op dat je ontbijt elke dag hetzelfde is! Ik heb gehoord dat je door wat meer variatie ook meer afvalt…

    1. Klopt, maar dat gaat niet veel anders i.v.m. allergieën, helaas. Brood vind ik ‘s ochtends teveel, zuivel mag ik niet en ei ook niet (met een enkele uitzondering soms een heel goed doorbakken eitje)… Als je nog andere ideeën hebt…?

  3. Jammer, maar het is maar 7 ons. Deze week weer netjes aan de jokers houden en misschien idd wat meer variatie in je dagmenu brengen, zoals je ontbijt. En die tussendoortjes nemen scheelt ook in de snaaimomenten of lekkere trek.

    Hier afgelopen week ook niet echt top hoor. Totaal niet op de families gelet, te weinig water en te veel andere dingen (frisdrank) gedronken en ook te veel jokers. Daarnaast zeer weinig gesport, alleen maandagavond de NTC EN verder niets :0
    Gelukkig viel de schade mee +0,4.

    Vanaf vandaag weer opletten met eten en weer meer bewegen deze week. Het hardlopen vandaag weer opgepakt na een paar weken niets.

    We hebben nog een week of 10 te gaan, dus moet goed komen.

  4. Hi Marieke,

    Even een berichtje om te laten weten dat ik ook al vier weken met je mee doe. Twee en half eraf, nog zeven en half te gaan :-).
    Je bent eerlijk en hebt goede tips!
    Naast het opschrijven wat ik eet, werkt het ook heel goed om op te schrijven wat je niet eet… Werkt motiverend!
    Dus geen gebakje genomen, geen handje chips bij vrienden, geen speculaas pop bij de thee en geen patat op zondag.
    Wellicht heb je er iets aan. Succes en ik blijf je volgen.

    Groetjes Janine

  5. Ahhhh, ik snap dat je teleurgesteld ben. Ik ga woensdag wegen. Ik zit helemaal in de flow van gezond eten en BB lukt heel goed. Maar het kan altijd beter en daarom goed je doel voor ogen houden. Je weet in ieder geval waar het aan lag en hopelijk gaat het deze week beter!

  6. Ik vind het zo leuk om te lezen marieke 🙂 En ook dat je altijd zo eerlijk bent! Dat je laat zien dat het niet altijd over rozen geur en maneschijn gaat. Ik wilde je even laten weten dat ik vanaf het begin af aan al met je mee doe! Bij mij gaat het ook niet altijd even best. Ik heb dagen dat ik super gezond leef en dagen dat alle remmen los gaan. Ja, zo ga je wel jojo-en. Maar ik ben weer helemaal gemotiveerd. Ik heb een enorm stuk karton uitgeknipt, en daar een kalender van gemaakt. Deze hangt nu aan de binnenkant van mijn kledingkast. Hiermee kruis ik de dagen af die ik nog te gaan heb. Dagen zoals 5 december en de kerstdagen hebben een speciale kleur omdat ik dan lekker mag eten 🙂 En voor de time-being probeer ik zo gezond mogelijk te eten! Gister mijn eerste joker al ingezet, een stuk gevulde speculaas (Hmmm!). Maar ik ga weer vol goeie moed er tegenaan! 🙂 Had dit weekend een feestje, waar ik veel oud klasgenoten zag die zeiden dat ik er goed uitzag. Dat heeft me erg gemotiveerd, want ik wil natuurlijk wel dat dat zo blijft en dat ik misschien nog wel meer afval! Ik heb geen overgewicht, maar heb dat wel gehad. (ongeveer 10 kilo) Dat wil ik nooit meer. Ik wil er nu 5 kilo af omdat ik me dan nog beter in mijn fel voel en dan een prachtig gewicht heb van 74 kilo 🙂 Een heel mooi gewicht voor een meisje van 19 jaar met een lengte van 1.80! Bedankt voor je leuke blog en je goeie motivatie! Je bent top! 🙂

    1. Fanny, wat een lieve reactie!! Je maakt me helemaal aan het blozen 🙂 Die kalender vind ik een goed idee; dat ga ik misschien ook wel doen!! En wat een compliment, van je klasgenoten 🙂 Fijn, hoor! Zet ‘m op!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *