Death by Kayla #1

death by kayla

Ik had nooit gedacht dat ik dit zou gaan zeggen, maar ik vind krachttraining dus leuk. Toen ik voor het eerst naar paaldansen ging, zag ik dat daar ook lessen ‘Girlpower’ op het programma stonden. ‘Dat is super zware krachttraining. Je gaat dan echt dood,’ verzekerden de meiden me. Guess what? Nu doen we er allemaal aan mee. Ik volg één uur in de week paaldansen, maar soms moet ik een les inhalen. Dan kies ik altijd voor girlpower. De afgelopen weken heb ik bijna elke week girlpower gedaan, maar vanavond is (voorlopig) m’n laatste inhaalles en ben ik weer helemaal bij. Stiekem vind ik dat jammer, want ik vind girlpower oprecht héél leuk!

Iedereen die ook maar één fitgirl op Instagram volgt, heeft er waarschijnlijk al van gehoord: het fenomeen Kayla Itsines. Zij heeft een paar e-books – de Bikini Body Guide (BBG) – geschreven met trainingsschema’s en voedingsschema’s, die blijkbaar zo goed werken dat de hele wereld spontaan aan de Kayla gaat. Maandenlang werd ik overspoeld op Instagram met #kaylaitsines, #kaylasmovement en #deathbykayla. Een paar weken geleden besloot ik eens uit te zoeken of het echt zo goed werkt… Ik sloeg het e-book (die van de training) van Kayla open en begon.

Omdat ik een braaf burgermeisje ben, begon ik netjes met de vier weken pre-bbg training. In die vier weken word je klaar gestoomd voor de 12 weken van de Bikini Body Guide. Wat niet wil zeggen dat die vier weken makkelijk zijn, want geloof me, ik weet inmiddels waar #deathbykayla vandaan komt… In de pre-training doe je elke week 2-3 keer krachttraining (ik doe tot nu toe 2x krachttraining thuis en 1x girlpower) en 2x een LISS training (35-45 minuten wandelen op stevig tempo). Daarna bouwt dit zich verder op met o.a. HIIT trainingen (High Intensity Interval Training, zoals hardlopen). Paaldansen doe ik als extra les, want die valt niet echt ergens onder.

Ik was er meteen achter: dit is pittig. Maar ja, ik had niet anders verwacht. Maar ondanks dat het zwaar is, vind ik het ook leuk! Ik houd van de uitdaging van de oefeningen (je doet 4 sessies van 7 minuten waarbij je zoveel mogelijk setjes oefeningen probeert te doen) en ik vind het leuk om te merken dat het steeds beter gaat (al hijg ik als een dood paard en ben ik in een halve minuut standje ‘tomaat’ gepasseerd). Natuurlijk zijn de groepslessen (girlpower) nog leuker, maar thuis trainen houd ik beter vol dan ik dacht. Vanaf vorige week kwamen de gewichten erbij kijken en hoewel ik in eerste instantie een doos met kabouterboeken optilde, heb ik nu toch maar twee kettlebels gekocht… Werkt toch net iets (heel veel) fijner, haha!

O ja en ik heb iets bedacht om mijn Kayla progress vast te leggen: na iedere zweetsessie (krachttraining) maak ik een selfie. Dan kan ik zien hoeveel zweterige hoofden het me kostte om een bepaald resultaat te zien. Ik weet nu (na 8 selfies) al niet meer wat voor blik ik moet trekken, maar dat is voor latere zorg. Fit zal ik worden!

Volg mij op BloglovinTwitterFacebook & Instagram voor dagelijkse updates!

6 thoughts on “Death by Kayla #1

  1. Goed bezig! Ik ben er nooit aan begonnen, maar twijfel steeds meer of het ook niet wat voor mij is. Krachttraining is heerlijk, en vooruitgang zien is helemaal fantastisch.

    1. Ik dacht er vroeger ook nooit over na of het wel eens iets voor mij zou kunnen zijn, maar sinds ik er bij paaldansen mee in aanraking kwam, ben ik helemaal om! Ik zou zeggen: probeer het eens 🙂

  2. Top bezig Marieke! Ik zou het ook zo graag willen doen, maar ik ben al blij met mijn medische fitness op het moment. Daar word ik ook goed uitgedaagd binnen mijn mogelijkheden (en soms daarbuiten!) maar goed dat is ook nodig om verder te komen 🙂 Volgens mij zijn dit echt super pittige lessen, maar zo te zien zit de drive er goed in bij je! Top! Ga zo door

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *