REVIEW | Mark Rutte is lesbisch – Raoul Heertje

IMG_9145

Het laatste boek dat ik op vakantie gelezen heb! (Ja, ik had erg mijn best gedaan deze zomer!) Mark Rutte is lesbisch is een opvallend boek met een opvallende naam. Maar was ‘ie ook leuk? Vandaag vertel ik het je.

Alles wat je zegt of doet heeft een bedoeling. Dat geldt voor politici, voor BN’ers, maar ook voor jou en mij. Nu probeer ik je bijvoorbeeld te verleiden dit boek te kopen. Volgens mijn reclamebureau moet ik schrijven: ‘Raoul vertelt aan de hand van een reeks opmerkelijke onthullingen en hilarische gebeurtenissen het echte verhaal. Het verhaal dat eigenlijk achter de schermen had moeten blijven. Hij beschrijft het allemaal met een scherp gevoel voor humor en ontziet daarbij niets of niemand. Geholpen door mensen als Johan Derksen, Matthijs van Nieuwkerk, zijn eigen vrouw en Kluun ontrafelt hij de spelletjes die we met zijn allen spelen.’ Volgens mij is dit gewoon een bikkelleuk boek dat ook nog ergens over gaat. Dat vindt mijn moeder trouwens ook.

IMG_9146

Wat vind ik ervan?

Mark Rutte is lesbisch is een ongewoon boek. Het is geen fictie, maar meer een soort dagboek. Eigenlijk schrijft Raoul gewoon op wat hij vindt. Het heeft overigens niks met Mark Rutte te maken, maar wel met taal. Wat taal doet met je gedachten (daarom juist de titel). Ik vind het interessant! Als je van taal houdt en je vindt het leuk om een beetje te filosoferen over de hedendaagse maatschappij met haar bijzondere manier van communiceren, dan is dit zeker een leuk boek voor jou. Ook zeer geschikt voor mannen, overigens.

Verhaal: 7,5
Schrijfstijl: 8
Humor: 7,5