Als je naar de posters kijkt, loopt het water meteen in je mond. Een heerlijk, sappige Big Mac, met een dun plakje kaas, vers gesneden komkommer en een goudbruin gebakken hamburger.
Maar als je er één bestelt en daarna je doosje opent, kom je van een koude kermis thuis. Natuurlijk, hij smaakt best, maar de schoonheidsprijs zal ‘ie niet winnen, die kleffe, natte hamburger van jou.
Hoe kan het toch dat de hamburger die je bestelt totaal niet lijkt op die van de poster? Dat vroeg een Canadese hamburgerliefhebster zich ook af. Marketing-director Hope Bagozzi neemt ons mee achter de schermen en legt het proces van ‘food-styling’ uit.
Ja, ja, een hamburger krijgt een echte fotoshoot. Urenlang wordt de hamburger gepimpt met sappige plakjes komkommer, keurig gestylde kaas en precies aangebrachte druppeltjes saus. Alles voor de perfecte foto.
Het is wachten tot iemand de burger uitlegt dat ‘ie toch echt moet smizen op de foto.
Bron: HLN.be